Zakres robót
Zakres prac budowlanych z uwzględnieniem ilości obiektów inżynieryjnych i parametrów technicznych drogi
Projekt i budowa drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie III od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra – północ (bez węzła) obejmuje w szczególności:- Budowę drogi ekspresowej o długości ok. 16,1 km i przekroju 2x2 pasy ruchu;
- Budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): w rejonie km 50+390 strona lewa i km 50+350 strona prawa – MOP-y rodzaju I oraz koncepcję rozbudowy tych MOP-ów do MOP-ów rodzaju II (obie strony);
- Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową S3;
- Budowę dróg innych niż droga ekspresowa S3 (w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, budowa łączników, budowa dróg obsługujących tereny przyległe, budowa dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe);
- Budowę lub przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
- W przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – zaprojektowanie i budowa skrzyżowania dwupoziomowego, w sposób zgodny z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20.10.2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie;
- W przypadku drogi innej kategorii niż droga krajowa z linią kolejową – uwzględnienia w Projekcie Budowlanym i Projekcie Wykonawczym rozwiązań umożliwiających zaprojektowanie i budowa skrzyżowania dwupoziomowego, w sposób zgodny z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20.10.2015r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie;
- Przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową S3;
- Budowę 10 obiektów inżynierskich w ciągu drogi S-3 w tym:
- 2 tuneli drogowych (TS26 i TS32) o dł. ok. 2300 m i ok. 300 m, umożliwiających przemieszczanie się zwierząt po powierzchnia terenu;
- 7 wiaduktów drogowych, z czego 3 pełnią funkcję przejść dolnych dla zwierząt a 2 umożliwiają przemieszczenie się zwierząt po powierzchni terenu;
- 1 mostu drogowego, pełniącego również funkcję przejścia dolnego dla zwierząt;
- 14 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów);
- Budowę 4 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych;
- Budowę 1 przejazdu gospodarczego;
- Budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia ochrony środowiska: retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne, urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń;
- Budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej S3 w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
- Budowę infrastruktury niezbędnej dla sprawnego i prawidłowego zrealizowania oraz w następstwie również funkcjonowania tuneli drogowych zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej S3;
- Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i naziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych;
- Wyburzenia budynków i obiektów budowlanych;
- Budowę sieci teletechnicznej na potrzeby Zamawiającego;
- Budowę oświetlenia drogowego;
- Budowę urządzeń BRD: oznakowania drogi ekspresowej S3 i dróg związanych, barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych i ogrodzeń drogi ekspresowej S3;
- Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
- Oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
- Po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Place Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
- Wykonanie napraw (wraz z uzyskaniem stosownych uzgodnień) w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy;
- Wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowlanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
- Wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
- Opracowanie koncepcji Systemu Zarzadzania Ruchem;
- Budowę Centrum Zarządzania Tunelami (w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, w zakresie zgodnym z PFU, WWiORB oraz obowiązującymi przepisami);
- Budowę Systemu Zarządzania Tunelami (w zakresie zgodnym z PFU, WWiORB oraz obowiązującymi przepisami);
- Budowę Systemu Bezpieczeństwa Tuneli (w zakresie zgodnym z PFU, WWiORB oraz obowiązującymi przepisami);
Parametry obiektów inżynierskich
Lp. | Oznaczenie obiektu | Kilometraż | Długość całkowita [m] |
Szerokość całkowita obiektu [m] |
1 | WD-22 | ~km 38+498 | 50,00 | 9,29 |
2 | WS-24* | ~km 41+479 | 33,00 | 35,94 |
3 | MS-25* | ~km 42+003 | 79,00 | 50,95 |
4 | WD-27 | ~km 44+695 | 70,00 | 9,29 |
5 | PG-29 | ~km 46+716 | 54,00 | 28,70 |
6 | WS-30* | ~km 46+886 | 180,00 | 28,70 |
7 | WS-31 | ~km 47+528 | 710,00 | 28,87 |
8 | WS-33* | ~km 49+506 | 280,00 | 30,28 |
9 | WD-34 | ~km 50+622 | 50,00 | 9,29 |
10 | WS-35 | ~km 51+492 | 110,20 | 29,44 |
11 | WS-36* | -km 51+759 | 468,91 | 28,90 |
12 | WS-37* | ~km 52+980 | 31,50 | 31,54 |
13 | WD-38 | ~km 53+779 | 50,00 | 9,29 |
Tunele | ||||||
Lp. | Oznaczenie obiektu | Kilometraż | Długość całkowita [m] |
Szerokość użytkowa przekroju typowego [m] |
Powierzchnia całkowita | Liczba naw |
1 | TS-26** | ~km 42+355 (obie jezdnie/nawy) | 2273,0 (jezdnia /nawa prawa)
2300,0 (jezdnia/nawa lewa) |
12,0 | 27276,00 (jezdnia/nawa prawa)
27600,00 (jezdnia/nawa lewa) |
2 |
2 | TS-32** | ~ km 48+657 (jezdnia/nawa prawa)
~km 48+690 (jezdnia/nawa lewa) |
320,00 (jezdnia/nawa prawa)
320,00 (jezdnia/nawa lewa) |
12,0 | 3840,00 (jezdnia/nawa prawa)
3840,00 (jezdnia/nawa lewa) |
2 |
Objaśnienia oznaczeń stosowanych w PFU:
WS - wiadukt w ciągu drogi ekspresowej S3;
WD - wiadukt drogowy nad drogą S3
MS - most drogi ekspresowej S3
T- tunel
PZDd - przejście dolne dla dużych zwierząt
PZDsz - przejście dolne zespolone dla średnich zwierząt
PG - przejazd gospodarczy
* - obiekty pełniące funkcję przejść dolnych dla zwierząt
** - obiekty umożliwiające przemieszczanie się zwierząt po powierzchni terenu